Friday, December 3, 2010

♥ TODAY ♥

Malasnyer ase arini...bagun2 tito mizs terus open laptop+berbloger..huhuhuh....mimpi sungguh indh semalam =)..setelah hmpir 3minggu asyik mmpi2 buruk jew mghantui tidur2 mizs...  
SYUKUR kepada ALLAH hari ini mizs masih diberi pinjaman nyawa agar dapat bertaqwa n melihat dunia ini



Disini kisah,
Ada kisah yang terpisah,
Ada rindu yang tak sudah,
Dan kekecewaan yang kian bertambah,

Ku ukir madah gembira sebagai helah,
Disebaliknya aku bukan itu,
Tidak mengerti,
Tidak mengetahui,
Dan tidak memahami,

Maknanya aku menipu selama ini,

Kata ku,
Aku gembira,
Namun realiti nya bukan seperti yang ku kata,
Maaf atas segala...
Yang pasti itulah aku,
Kehidupan dibalik MATA HITAMKU,
Dengan kata lain,
Behind these MIZS eyes....









Kehidupan



Diwaktu keseorangan

Berbisik sunyi udara senja menyapa tubuh

Aku memerhati alam ciptaan-Nya

Yang penuh keriangan

Dengan rimbunan tumbuhan yang menghijau

Burung-burung keriangan bebas berterbangan

Tatkala mentari terbenam di ufuk barat

Menggantikan siang terus malam sungguh

mendamaikan



Akukah itu

Yang masih berdiri

Merenung dengan fikiran kosong

Tanpa pengertian abadi

Inginku jadi rimbunan pepohon

Mendamaikan setiap mata yang memandang

Inginku jadi sang burung

Terbang meneroka luas di angkasa

Atau seperti malam dan siang

Tetap setia walau di mana

Hakikatnya



Oh Tuhan

Akukah hamba itu

Yang belum pasti tentang kehidupan

Yang Sentiasa mencari

Cahaya ketenangan dalam

Lamunan damai mimpiku acap kali

Malamku…

No comments:

Post a Comment